تماس شبانه روزی

09123222794

آدرس دفتر ما

17 شهریور، بلوک A/د، پلاک 161

پیچ خشکه چیست؟

دسته بندی مقالات

تهران،

Info@Domain.com

021 - 021

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

پیچ خشکه چیست؟
238
12 دسامبر 2023
مدیریت سایت

پیچ خشکه

یکی از پر مصرف ترین پیچ های موجود در بازار کشور پیچ خشکه است.

  • متریال عمده این پیچ از کربن استیل می باشد.
  • پیچ به شکل یک استوانه و دارای شیار های مار پیچی است .
  • برای مواد سخت و نرم متمایز می باشد.

واژه خشکه مترادف واژه فولاد در فارسی می باشد. بنابراین منظور از پیچ خشکه همان پیچ فولادی است.

پیچ ها اگر چه زیاد مورد توجه قرار نمی گیرند و به نظر حایز اهمیت نیستند، اما افتخاری در صنعت ساخت و ساز، سرگرمی، مبلمان،… هستند. برای اتصال هر نوع وسیله ای استفاده می شوند. این اتصال دهنده ای ریز و کوچک به معنای واقعی کلمه همه چیز را در در کنار هم قرار می دهند . بنابراین انتخاب و کار با مواد مناسب بسیار مهم است .

 

تعریف پیچ و مهره فولادی (خشکه)

پیچ و مهره های فولادی (خشکه) متناسب با شرایط استفاده، در گرید ها و آلیاژهای متنوع تولید می گردند و در نتیجه خواص مکانیکی متنوعی، از جمله استحکام کششی را شامل می گردند.استحکام کششی مقدار تنش است که یک پیچ می تواند تحمل کند. بنابراین هر چه استحکام کششی بیشتر باشد، قابلیت تحمل بار پیچ بیشتر است و در مصارف سنگینی چون ماشین آلات صنعتی و یا سازه های سنگین قابل استفاده خواهند بود.

گریدهای پیچ و مهره های خشکه

گرید های متنوع از طریق علائم اختصاری تعریف شد های روی پیچ ها مشخص می گردند. که با توجه به نوع استاندارد،این علائم تعیین می گردند.
در کشور ما بیشتر از استاندارد متریک در تولید پیچ و مهره ها استفاده می گردد. علاوه بر استاندارد متریک پیچ هایی که طبق استاندارد آمریکایی SAE تولید می گردند نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه انواع نماد های مورد استفاده در علامت گذاری گرید پیچ و مهره های فولادی در استاندارد های متریک و  SAE را معرفی می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی